iPad sleeve met neon details

Ipad_sleeve_neon_detailsMijn iPad was hard aan een nieuwe hoes toe en het garen van de Hema moest getest worden, met als resultaat een grijze hoes met details in fluor-oranje.

Voor deze hoes heb ik twee lappen gehaakt, een korte voor de voorkant en een langere (ivm flap) voor de achterkant.

Beide lappen ben ik begonnen met een ketting van lossen en daarna heb ik steeds vasten gehaakt in heen en weer gaande toeren. Dus steeds aan het einde van een toer een keerlosse en dan weer verder haken met vasten. Zowel aan de voor- als de achterkant heb ik twee keer een toer neon-oranje gehaakt. Ook aan het einde van de lange lap heb ik een toer met oranje gehaakt. De twee lappen heb ik aan elkaar gezet door buitenom een toer van vasten te haken.

Tot slot heb ik twee lussen gehaakt, bestaande uit een ketting van lossen en daarna een toer vasten, en deze aan de flap vastgemaakt. De knopen zijn gehaakt en hiervoor heb ik alleen de basis van de knopen uit deze instructie gebruikt.

Wellicht naai ik in de toekomst er nog een soort van binnenzak in, maar voor nu biedt de dikte van het garen genoeg bescherming (al ben ik bang dat mijn iPad een val op een harde ondergrond niet zal overleven, dus ik zal hem maar extra goed vasthouden).

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Medium van de Hema (acryl)
Kleur: Donker grijs en neon oranje
Haaknaald: 4 mm
Patroon: van de knopen

Geef een reactie

