Kleur!

Granny_stripe_kleurNormaal gesproken ben ik niet zo van de felle kleurtjes in huis maar na op internet zoveel mooie gekleurde dekens te hebben gezien werd ik hebberig en moet ik er zelf ook eentje maken.

Het is een granny stripe deken geworden. De granny stripes haken als een tierelier en door de snelheid is het erg leuk om een grote deken te haken. Ik heb ervoor gekozen om bijna alle kleuren van het Saskia garen van de Wibra te gebruiken. De bruintinten heb ik als enige buiten beschouwing gelaten.

Ik wilde graag een simpele rand om de deken hebben. Eerst heb ik een granny stripe rondom gehaakt en daarna een toer halve stokjes. Hierdoor is een niet zo’n ielig randje maar een stevige stoere rand geworden.

Helemaal af is de deken 180 bij 140 centimeter en daardoor is het een perfecte deken om met zijn tweetjes op de bank onder te kruipen, nu het volop herfst is met de bijbehorende lage temperaturen.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Saskia van de Wibra (acryl)
Kleur: 13 verschillende kleuren
Haaknaald: 4 mm
Patroon: Attic 24 (maar er zijn ook genoeg Nederlandstalige sites te vinden waarop wordt uitgelegd hoe een granny stripe deken te haken)

Geef een reactie

