Stekenmarkeerders

StekenmarkeerdersTijdens het haken van een amigurumi raak ik wel eens de tel kwijt en tsja waar begon de toer ook alweer als je in het rond aan het haken bent er dus geen duidelijk begin is?!

Tijdens eens van mijn struintochten in een hobbywinkel liep ik tegen een doosje aan waarop stond stekenmarkeerders. Van het bestaan van deze dingen wist ik nog niet af  maar ik kon wel meteen bedenken waarvoor die dingen handig zouden kunnen zijn.

Ondertussen gebruik ik ze bijvoorbeeld om bij te houden waar mijn toer begint bij het haken van amigurumi, maar ze zijn ook erg handig bij het opzetten van een deken, dan haal ik er om de zoveel steken eentje door de opzetketting heen zodat als ik word afgeleid ik niet helemaal opnieuw hoef te beginnen met tellen.

Denk je nu: die dingen lijken mij ook wel erg handig maar ik heb geen winkel in de buurt of ik heb er geen budget voor dan zijn er nog voldoende andere handige mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld een draadje meehaken in een andere kleur (zoals hier in het engels beschreven) maar ook paperclips en veiligheidsspelden doen hetzelfde werk als de stekenmarkeerders.

De stekenmarkeerders die ik gebruik komen bij de Boekenvoordeel vandaan (links op de foto) en bij de hobbyzaak (rechts op de foto). In het begin gebruikte ik altijd de markeerders van de hobbyzaak maar die wilden bij mij nog wel eens uit het werk glippen als ik er veel mee aan het bewegen was. Toen ik dus de markeerders van de Boekenvoordeel tegen kwam was ik erg blij. Deze markeerders kunnen doordat je ze dicht moet klikken niet zomaar losraken, daardoor zijn ze dus de perfecte markeerders voor het haken van amigurumi.

Geef een reactie

