Haakrol

Haakrol_02Per toeval stuitte ik op de blog van Wieke van Keulen en hier kwam ik een haakrol tegen. Het begrip haakrol was mij toen nog onbekend maar ondertussen heb ik er al 12 steken opzitten en vind ik een handig ding. Het wordt een lange lap waarop verschillende steken en technieken uitgewerkt worden.

Het haken van een haakrol geeft mij een mogelijkheid om te kijken hoe stevig bepaalde steken zijn, hoe breed ze zijn en hoe de textuur is. Tegelijkertijd probeer ik op deze manier ook wat eerder een nieuwe steek en weet ik meteen of de steek mij een beetje ligt of niet.

Ik heb zoals aangegeven 30 steken opgezet en haak de rol met haaknaald 3.5 mm. Momenteel gebruik ik als garen lichtgrijze Saskia van de Wibra, maar aangezien mijn voorraad lichtgrijs bijna op is en ik de kleur al een tijdje niet meer in de winkel heb gezien zal ik waarschijnlijk op een gegeven moment met een andere kleur verder moeten.

Geef een reactie

