iPad sleeve van mini granny squares

Mini_granny_square_Ipad_sleeveVorige week kocht ik het boekje Mini Granny’s, lieve cadeautjes zelf gehaakt. Nu ben ik een groot fan van granny squares maar je ziet mij er niet zo snel een hele deken van maken. Doordat granny squares het leukst zijn in meerdere kleurtjes brengt dat zoveel draadjes met zich mee die je dan moet afhechten, dat ik daar bij voorbaat al geen zin meer in heb. De combinatie van de woorden mini granny’s en snel gehaakt sprak mij daarom erg aan.

De auteur van het boekje beplakte een notitieboekje met mini granny’s. De granny’s die ze hiervoor gebruikte waren mooi dicht. Omdat ik recent een nieuwe iPad heb gekregen vond ik dat dit een mooie gelegenheid was voor een nieuwe sleeve.

Ik heb de mini granny squares aan elkaar gehaakt met halve vasten zodat ik twee lappen had, een voor- en een achterkant van de hoes. Ik heb beide kanten aan elkaar gezet door de goede kanten op elkaar te leggen en de hoes dan met halve vasten om te haken. Tot slot heb ik rondom de open kant een toer halve vasten gehaakt.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Medium van de Hema (acryl)
Kleur: Roze, lichtgroen, donkergroen, geel, blauw en grijs
Haaknaald: 4 mm
Patroon: Patroon van de granny’s komt uit het boek Mini Granny’s, lieve cadeautjes zelf gehaakt van Yvonne Koop

Geef een reactie

