Noorse muts

Noorse_muts_02De kerstdagen weer achter de rug en een haakblad rijker: Simply Haken. Het bestaan van dit blad was mij nog niet bekend dus des te leuker om dit blad ineens tegen te komen in de schappen van de boekhandel. In deze editie 02/2013 zag ik meteen een muts die ik wilde gaan haken.

Deze muts met Noorse motieven was een behoorlijke uitdaging. Ik heb nog nooit zoveel van kleur gewisseld en zeker niet binnen een toer zo vaak van kleur gewisseld! Het wisselen van kleur kan ik nu bijna met mijn ogen dicht.

Na het haken van deze muts weet ik dat het goed zit met mijn techniek, en weet ik dat ik projecten met motieven niet links hoef te laten liggen omdat ze te moeilijk zijn. Al moet ik voordat ik weer aan zoiets begin wel in het bezit zijn van flinke pot met geduld en laat dat nou net niet mijn sterkste kant zijn.

Natuurlijk vond ik dat ik geen proeflapje hoefde te maken want ik dacht dat het goed zou komen aangezien ik met een grotere haaknaald ging haken dan in het patroon stond. Nou helaas, de muts is net iets de klein voor mijn hoofd. Wellicht dat mijn kleine neefje de muts volgend jaar past.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Saskia van de Wibra (acryl)
Kleur: rood, groen en wit
Haaknaald: 4 mm
Extra: vulmateriaal voor de pompon
Patroon: Simply Haken 02/2013 pagina 28 en 29

Geef een reactie

