Tulpen

TulpenTijdens een van mijn struintochten op het internet kwam ik het patroon van deze super leuke tulpen tegen. Helaas had ik niet nog een oude steel van bijvoorbeeld een chocoladetulp liggen zoals de dame van de blog waar het patroon op staat, dus moest ik het wat creatiever aanpakken.

Als eerste heb ik een ijzerdraadje geprobeerd maar met name de tulpen die ik had gehaakt met Rico katoen waren daarvoor veel te zwaar. Daarnaast kreeg ik het draadje niet mooi genoeg omgehaakt. Dus tijd voor poging twee: satéprikkers en dat bleek een succesvolle poging te zijn.

Ik heb twee satéprikkers omgewikkeld met groen katoen. Om ervoor te zorgen dat het draad goed vast blijft zitten heb ik met lijnspray de satéprikkers goed plakkerig gemaakt en daarna het katoen er omheen gewikkeld. De laatste twee centimeter heb ik vrij gelaten om door de tulp heen te kunnen prikken en zo de steel en de bloem aan elkaar vast te maken. Het deel van de satéprikkers dat nu binnenin de tulp te zien is besloot ik te laten dienen als de meeldraden. Door vervolgens op beide prikkers een klein kraaltje te schuiven is de meeldraad helemaal af.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Rico creative cotton aran (100% katoen) en Phildar Phil coton 3 (100% katoen)
Kleur: Rood, oranje, geel, groen (Rico) en rood, roze en wit (Phildar)
Haaknaald: 3.5 mm (Rico) en 2.5 mm (Phildar)
Extra: satéprikkers, kraaltjes
Patroon: La mia passione creativa

4 gedachtes over “Tulpen

  1. Hoi,

    Ik heb geprobeerd ditzelfde patroon van de tulpen te vinden, maar dat blog bestaat niet meer. Heb je het patroon misschien nog? Ik wil graag een aantal tulpen haken voor Yarndale dit jaar.

    Bedankt!

    Like

Geef een reactie

