Restjes garen opruimen

Restjes_garenJe kent het vast wel, je houdt nog een lange draad of een klein bolletje garen over dat net te lang is om weg te gooien. Maar hoe hou je dat een beetje opgeruimd en overzichtelijk zodat als je zo’n klein stukje nodig hebt je de betreffende kleur makkelijk kan vinden zonder het uit een grote kluwen garen te moeten knopen?

Niet zo lang geleden kwam ik ergens het idee tegen om die kleine draadjes om een wasknijper te wikkelen. Zo komen de draadjes niet in de knoop en hou je het een beetje opgeruimd. Ik moet beamen dat dit echt een geniaal idee is! Als ik weg ga en mijn haakwerk moet mee dan gooi ik zo een paar van die wasknijpers in mijn tas om de details zoals ogen en dergelijke aan te kunnen brengen.

De bolletjes die toch net te groot zijn om om een wasknijper te wikkelen draai ik gewoon op en bewaar ik in een grote glazen vaas. Hierdoor zie ik meteen wat ik nog aan restjes heb en hoef ik niet onnodig te boel overhoop te halen met het risico dat er bolletjes losraken, en het dus op den duur een grote knoop wordt.

Naast dat het erg praktisch is vind ik het ook wel erg leuk staan, al die kleine bolletjes en omwikkelde wasknijpers in mijn hobbyhoekje.

Geef een reactie

