Yoda

YodaYoda uit de film Star Wars, voor mij eigenlijk een onbekende want ik moet heel eerlijk bekennen dat ik de film nog nooit heb gezien. De gehaakte versie van Yoda kwam ik tegen toen ik blogs aan het afstruinen was omdat ik op zoek was naar een klein project. Het is inderdaad maar een klein beestje maar ‘even snel’ was het zeker niet.

Nou is Yoda zelf niet zo moeilijk om te haken maar het maken van het jasje was echt een ramp. Het jasje wat ik netjes volgens het patroon had gehaakt paste namelijk bij lange na niet, dus moest ik het patroon zelf gaan aanpassen zodat Yoda het niet koud zou hebben.

Naderhand kwam ik erachter dat het mijn eigen schuld was dat het niet paste want ik heb alles met dezelfde haaknaald gehaakt in plaats netjes volgens het patroon te wisselen, foei! Zijn armpjes zijn dus eigenlijk iets te groot waardoor de gaten van zijn jasje niet op de juiste plek zaten en niet groot genoeg waren. Ik heb voor zijn jas trouwens het geüpdate patroon gebruikt en niet de originele versie.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Saskia van de Wibra (acryl)
Kleur: lichtgroen, donkerbruin en wit
Haaknaald: 3.5 mm
Extra: veiligheidsogen 8mm en vulmateriaal
Patroon: Happy Together

Geef een reactie

