Haaknaalden etui

Haaknaalden_etuiOp de website van wolplein kwam ik een patroon tegen van een etui voor haaknaalden. Mijn eerste gedachte was: dat gaat niet werken een gehaakt etui voor haaknaalden, want de naalden steken dan gewoon door het etui heen. Maar ja, het zag er toch wel erg leuk uit, en na een dag werken jeukten mijn handen om iets te haken. Dus bij gebrek aan een work in progress project toch maar aan de slag!

De uitdaging in dit patroon zat voor mij in het haken van het klepje. Ik had nog niet eerder een ‘driehoek’ gehaakt dus was benieuwd naar hoe je dat zou kunnen doen. Het bleek eigenlijk wel erg simpel te zijn. Niet meer dan aan beide kanten steeds de eerste steek te minderen. Goed om te weten voor toekomstige te haken tassen, Ipad sleeves en etuis.

Zoals voorspeld komen de haaknaalden inderdaad door de stof heen. Nu is dit op te lossen door er een voering in te naaien maar daar heb ik momenteel niet zoveel zin in. Waarschijnlijk ga ik het etuitje gebruiken voor pennen en stiften of anders voor andere kleine rommeltjes die in mijn tas rondslingeren. Je kunt namelijk nooit genoeg tasjes hebben voor rommeltjes.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Bravo color (100% acryl)
Kleur: 02097
Haaknaald: 3.5 mm
Extra: houten knoopje uit een setje knopen van de Action
Patroon: wolplein

Geef een reactie

