Vrolijke iPad sleeve

Vrolijke_Ipad_sleeveBij een fijn lentezonnetje en het opkomen van de narcissen en krokussen hoort een vrolijke iPad sleeve had ik zo bedacht.

Ik ben begonnen met een ketting van lossen net iets korter dan de breedte van mijn Ipad. Vervolgens ben ik om deze ketting vasten heen gaan haken door steeds door 1 lusje van de lossenketting te haken (in plaats van door het v’tje). In de bochten heb ik twee keer gemeerderd. Dus 1 keer meerderen voor de bocht en dan meteen na de bocht nog een keer meerderen (2 vasten in 1 steek).

Toen ik de ketting omgehaakt had heb ik vervolgens niet meer gemeerderd maar steeds in elke steek van de vorige toer een vaste gehaakt, hierdoor ga je de hoogte in en wordt het een hoes in plaats van een lap.

Om iets meer variatie in textuur te krijgen heb ik na een aantal toeren een paar toeren alleen in de achterste lus gehaakt om daarna weer een aantal toeren vasten te haken in beide lussen. Zo krijg je de afwisseling tussen wat ik streepjes noem (alleen in de achterste lussen gehaakt waardoor de voorste lussen een streep vormen) en de structuur van vasten. Aan het einde heb ik tot slot een toer halve vasten gehaakt waardoor de hoes iets naar binnen gaat staan en daardoor wat mooier om de Ipad heen aansluit.

Alleen een groene hoes vond ik toch een beetje saai dus heb ik er drie bloemen die ik nog had liggen op vastgezet.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Medium van de Hema voor de hoes en Saskia van de Wibra voor de bloemen (acryl)
Kleur: Groen (Medium) en Paars, fel roze, lichtroze, geel, wit en lichtgroen (Saskia)
Haaknaald: 3.5 mm
Patroon: Bloemen van Molliemakes

Geef een reactie

