Angry Birds

AngrybirdsPff als ik eraan terugdenk hoeveel uren ik vorig jaar wel niet bezig ben geweest met het afschieten van verschillende vogels om groene varkens te doden, vraag ik me serieus af of ik niets beters te doen had.

Momenteel gebruik ik mijn vrije tijd om te haken dus waarom niet for old times’ sake mijn tijd besteden aan angry birds? Het verschil tussen het spel spelen en het haken van de karakters is dat ik aan het haken iets tastbaars overhoud, dat maakt het voor mijn gevoel toch iets minder nutteloos.

Een tip bij het haken van de ogen is dat als je een magische ring gebruikt als basis je de ring niet te strak aan moet trekken want dan wordt het erg moeilijk om de veiligheidsogen er doorheen te halen.

Vergeet daarnaast ook niet eerst de ogen te bevestigen (als je gebruik maakt van veiligheidsogen) voordat je het hoofd opvult en sluit. Als dit niet expliciet in de instructie vermeld staat dan kom ik daar dus negen van de tien keer weer net te laat achter. Ben ik bijna klaar met het hoofd, vulling zit er al in, moet ik de ogen eerst gaan haken voordat ik het hoofd kan dichtmaken. Ik rond liever eerst een onderdeel af voordat ik verder ga met het volgende deel.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Saskia van de Wibra (acryl)
Kleur: Lichtgroen en donkergroen, wit, rood, geel en zwart
Haaknaald: 3.5 mm
Extra: vulmateriaal, veiligheidsogen 6mm, zwart vilt voor neusgaten, snavel en wenkbrauw en donkerrood vilt voor de stippen op de rode vogel
Patroon: Nerdigurumi

Geef een reactie

