Knitten

Knitten_01De Dierenbescherming heeft de actie Help een kitten met een knitten opgezet om geld in te zamelen om kittens op te kunnen vangen en te herplaatsen.

In eerste instantie was er alleen een breipatroon verkrijgbaar maar gelukkig is er recent ook een haakpatroon van de knitten online gezet. Nu kon ik de knitten eindelijk maken als speeltje voor de kat van mijn zusje.

Als ik het patroontje volgde kreeg ik helaas niet van die schattige puntoortjes. De instructie “maak voor de oortjes een stiknaadje diagonaal door de hoeken” bleek voor mij iets te cryptisch te zijn. Door een draadje over de rand van het hoofd (waar ik de oortjes wilde hebben, dus aan de boven- en onderkant van de oortjes) te stikken kon ik de knitten gelukkig ook voorzien van mooie oortjes.

Wat heb ik gebruikt:                               
Garen: Medium van de Hema en Saskia van de Wibra
Kleur: Grijs (Hema) en roze (Wibra)
Haaknaald: 4 mm
Extra: vulmateriaal
Patroon: Knitten

Een gedachte over “Knitten

Geef een reactie

