Totoro

TotoroTotoro is het hoofdkarakter van de anime film My Neighbour Totoro. Toen ik begon met het haken van Totoro had ik de film nog niet gezien maar halverwege het maken van het grote lijf heb ik de film erbij gepakt. Als je houdt van feel good films dan is het zeker een aanrader. Er zit geen super spannend plot in maar het is een heerlijk verhaal met verrassende fantasie elementen. Totoro is voor mij niet meer alleen een gehaakte knuffel maar heeft na het zien van de film ook een karakter gekregen. En ik weet nu waarom hij met een blaadje op zijn hoofd rondloopt.

De reden dat ik Totoro ben gaan haken is dat Hannah van Not your average crochet (bij het grote publiek bekend om haar as-we-go-stripey-blanket, de deken die nu ook als Nederlandse crochet along gehaakt wordt) een blogpost over haar voltooide Totoro had geschreven. Die wilde ik ook!

Het patroon is niet door Hannah geschreven maar door Lucy Ravenscar en te vinden op Ravelry (om bij het patroon te kunnen moet je je wel eerste aanmelden op Ravelry).

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Saskia van de Wibra (acryl)
Kleur: Donkerbruin, lichtbruin, wit en groen
Haaknaald: 3.5 mm
Extra: vulmateriaal en 12 mm veiligheidsoogjes
Patroon: Ravelry via Not your average crochet

Een gedachte over “Totoro

Geef een reactie

