Schoenstricken CAL deken

Schoenstricken_CAL_dekenIn het najaar van 2013 begon men in Duitsland met een crochet along van deze babydeken. Met elk weekend twee delen en in totaal zo’n 20 toeren per weekend, hadden ze in een noodvaart deze deken af.

De reden dat ik deze deken ben gaan maken is dat er voor mij een aantal nieuwe steken inzaten die niet in de Nederlandse CAL deken zijn verwerkt. Onder andere de tulpen, mooie stevige bobbels, stokjes met een open ruimte ertussen (ik noem ze zelf tralies) en hartjes. Maar ook het picot randje was voor mij nieuw.

Daarnaast ben ik fan geworden van veel toeren stokjes en halve stokjes achter elkaar. Misschien dat ik nog wel eens een deken geheel uit stokjes en halve stokjes ga maken.

De beschrijving van de steken is in het Duits. Ook al is je Duits niet top of een beetje weggezakt, met de foto’s erbij moet het zeker lukken om de beschrijving te begrijpen.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Saskia van de Wibra (acryl)
Kleur: diverse kleuren
Haaknaald: 3.5 mm
Formaat: 85 cm bij 100 cm
Patroon: Schoenstricken

3 gedachtes over “Schoenstricken CAL deken

  1. Ik heb hem bijna af, ben met een stukje verlenging bezig, super leuk om te doen. Hele leuke steken en veel afwisseling.
    Met acryl van zeeman gehaakt op naald 5.

    Like

  2. Not speaking your language I still think I understood most of your blog post and (of course!) I am thrilled with our babyblanket presenting itself outside of Germany 🙂
    By the way, for everyone not speaking German (and therefore not at ease with the German tutorial) an English version is available at ravelry (bit.ly/1r0NMHx). Thanks again for blogging about the blanket – yours is beautiful! Carina.

    Like

Geef een reactie

