Regenboog Mandala

Mandala_groot_regenboogHet begon allemaal met een kleine mandala van Zooty Owl. Na het haken van de eerste 7 toeren van dat patroon vond ik het zonde om al te stoppen. Dus haakte ik er nog een toer omheen, en nog een, en nog een…..

Uiteindelijk vond ik het na 31 toeren wel mooi geweest. De mandala kan met zijn 67 centimeter bijna door voor een vloerkleed.

Ik vond het erg leuk om te bedenken met welke steek ik de volgende toer verder zou kunnen gaan. Soms paste de bedachte steek wel en een andere keer zorgde een steek voor teveel bobbels of trok de rand te ver naar binnen. Regelmatig heb ik bijna een hele toer uitgehaald omdat het niet mooi genoeg vond. Een patroon volgen is toch een stuk makkelijker, maar ik vond het ook met het vele uithalen erg leuk om deze mandala te haken.

Het kwam voor dit project goed uit dat de Wibra recent de nieuwe zomerkleuren in de winkels had liggen en dat ik de meeste winterkleuren nog op voorraad had. Hierdoor had ik van bijna elke kleur meerdere tinten. Wie weet haal ik voor een volgend project eens wat duurder garen waarbij er iets meer keuze in kleuren is.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Saskia van de Wibra
Kleur: diverse kleuren
Haaknaald: 4 mm
Patroon: Zooty Owl

Mandala_groot-regenboog_detail

2 gedachtes over “Regenboog Mandala

Geef een reactie

