Geisha

Geisha_02Als ik op station Deventer even moet wachten voordat ik kan overstappen ga ik vaak in de lekker warme AKO rondneuzen. Ook dit keer viel mijn oog weer op de nieuwste editie van het blad Simply Haken. Eigenlijk vind ik het blad iets te duur voor een impulsaankoop, maar ja, als je het weer omrekent naar hoeveel patronen er instaan dan valt het toch wel weer mee, tenminste dat houd ik mijzelf voor. Dus ja, ook dit keer mocht de Simply Haken weer mee naar het oosten van het land.

Een van de leukste patroontjes uit deze editie vond ik de Japanse poppetjes. Vandaag kon ik me niet langer bedwingen (studie gaat normaal gesproken voor) en heb ik eentje gemaakt. Het patroon is goed leesbaar en in een uurtje had ik het poppetje af, dus een leuk tussendoortje.

Het enige wat jammer is aan dit Japanse poppetje is dat ze zonder ondersteuning niet blijft staan. Het hoofd is groter dan het lijfje en daardoor valt ze snel om. Dit is wellicht op te lossen door het lijfje met zwaarder vulmateriaal te vullen of het lijfje wat breder te maken.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Saskia van de Wibra (acryl)
Kleur: Paars, zwart, wit en geel
Haaknaald: 3.5 mm
Extra: vulmateriaal
Patroon: Simply Haken 01/2014 pagina 46 en 47

Plaats een reactie