Shop-sas-tas

SAS_shop_tasOp de Facebook site van de Nederlandse Crochet Along deken is iedereen bezeten van de sas-tas en de shop-sas-tas. De shop-sas-tas is een omgehaakte jute tas van de AH.

De jute booschappentassen van de AH vind ik mooie tassen maar ze pluizen zo vreselijk. Als ik zwarte kleding aan heb en die tas over mijn schouder draag dan zit ik binnen een mum van tijd onder de jute pluisjes. De tas dient bij ons thuis dus als opslagtas voor lege flessen die nog naar de glasbak moeten en wordt niet actief gebruikt voor het vervoeren van boodschappen.

Om de pluisjes tegen te gaan is het omhaken van de tas natuurlijk een geweldig idee, dus kon ik het niet laten om ook een shop-sas-tas te maken. Op de bodem na haak je de tas in de opengewerkte klinkersteek. Deze steek heb ik wel eens vaker gezien voor dekens maar ik was er nog niet aan toegekomen om er een deken mee te haken. Handig dat ik de opengewerkte klinkersteek nu eerst kan proberen op een wat kleiner project.

Naast een shop-sas-tas is heeft Saskia van de blog Little Sweet Things ook de sas-tas en een zomer-sas-tas ontworpen.

UPDATE: Ik heb ook een kleurrijke driehoekjes shop tas gemaakt.

Wat heb ik gebruikt:
Garen: Saskia van de Wibra (acryl) en Tweed van de Zeeman (acryl, wol, viscose mix)
Kleur: Donkerbruin (Saskia) en de bruine Tweed variant (kleur 073)
Haaknaald: 4 mm
Extra: jute tas van de AH
Patroon: via de Facebook groep Dutch Crochet, a granny a day (het patroon is te vinden tussen de bestanden)

3 gedachtes over “Shop-sas-tas

    • Helaas heb ik toen ik de tas maakte niet bijgehouden hoeveel van elk garen ik gebruikt heb. Ik denk dat ik zo’n twee en een halve bol van de Tweed garen heb gebruikt (250 gram) en driekwart bol donkerbruine Saskia (75 gram). Ga je de tas met ander garen haken dan kan de hoeveelheid natuurlijk anders uitvallen. Hopelijk heb je iets aan deze indicatie.

      Groetjes, Jo

      Like

Plaats een reactie